Zavazadla přepravována letadlem

Mnohdy se vám mohlo stát, že jste řešili problém s objemem a váhou vašeho zavazadla. Některé aerolinie povolují přepravu zdarma jen příručního zavazadla. Příruční cestovní kufry jsou však různé a může se stát, že si koupíte příliš těžký nebo, že si s sebou vezmete více věcí. To znamená, že jste při rezervaci ušetřili pár stovek, ale pokud při vážení bude váš kufr vážit víc, než příruční zavazadlo smí, budete nuceni dodatečně zavazadlo odbavit a zaplatit tak 3x více, než kdyby jste si při rezervaci zaplatili zavadlo k odbavení.

Zavazadla k odbavení

U většiny leteckých společností má cestující nárok na bezplatnou přepravu zavazadel do určité hmotnosti, v Business třídě je to 30 kg a v cestovní třídě Travel je to 23 kg. Nicméně u většiny nízkonákladových společností se v dnešní době sejdeme s nižší váhou a to jenom 15-20 kg. Do některých zemí, například do USA nebo Kanady jsou zvýšená omezení pro bezplatnou přepravu zavazadel. Při cestě do USA můžete bezplatně přepravovat pouze dva cestovní kufry a jejich součet všech tří rozměrů každého z nich nesmí přesáhnout 158 cm a hmotnost nesmí být větší něž 32 kg.

Příruční zavazadlo

Příruční zavazadla jsou zavazadla, které si cestující mohou vzít s sebou na palubu a mají k nim během letu přístup. Maximální povolené rozměry mohou být o délce 56 cm, šířce 45 cm a hloubce 25 cm. Nicméně každá etecká společnost si může tento rozměr upravit, informujte se tedy na přesné rozměryu své letecké společnosti. V dnešní době na trhu najdete různé cestovní kufry, které mají přesně tyto rozměry a prodávají se právě za účelem cestování v letadle. Mimo toto příruční zavazadlo si cestující můžou s sebou vzít předměty jako například kabelku, kabát, přikrývku, deštník či hůl. Celková hmotnost kabinového zavazadla a osobních předmětů nesmí přesáhnout 5-10 kg. U každé společnosti se toto omezení může lišit, takže je dobré si tyto informace dopředu zjistit.

Co je dobré vědět

Pokud se vám stane, že se během letu vaše zavazadlo poškodí, škodu můžete vymáhat pouze u společnosti, s kterou jste cestovali. Jestliže se vám opravdu stane, že je váš kufr poničený, už na letišti sepište protokol, díky kterému bude možné problém řešit dále. Ať už je zavazadlo poškozeno, ztraceno, zpožděno nebo zničeno, cestující má povinnost co nejdříve podat písemnou stížnost leteckému dopravci. Jedná-li se o poškození, musíte písemnou stížnost podat do 7 dnů, v případě zpoždění je tato lhůta 21 dnů. V obou případech se tato lhůta počítá ode dne, kdy bylo zavazadlo cestujícímu předáno.

(infolinka Po-Pá 9:00 - 17:00)

Kontakty
| Registrace